Rulouri cu scorțișoară din aluatul meu de cozonac
Jurnal de #StămAcasă - Paștele

Din clasă în ecranul computerului – Care este experiența profesorilor cu școala online? (interviul 1 – cu Cosmina Ioniță)

apr. 21, 2020

Scris de Diana Vijulie

Ultima oară când copiii au fost în băncile școlii era martie. Mai exact, 11 martie. După 11 martie a urmat o perioadă în care toți pare că am fost năuci. Și școli, și grădinițe, și copii, și părinți. Când a devenit clar că școlile nu se vor deschide în 2 săptămâni, când toate părțile implicate și-au dat seama că era posibil ca școlile și grădinițele să nu se mai deschidă deloc în acest an școlar, au început să apară soluțiile. Pentru multe dintre școlile și grădinițele care până atunci primeau copiii în clasele lor cu mese și cu scaune, asta a însemnat trecerea la predarea online.

Nu știu pentru voi, dar pentru mine a fost uimitoare această trecere, mai ales la copilul de grădiniță. M-am întrebat de-atunci oare cum le e profesorilor să predea prin intermediul unui ecran unor copii care sunt la ei acasă. Oare e la fel de simplu sau de complicat? Oare e diferit? Oare le e mai greu sau mai ușor? Copiilor am văzut cum le era (copiilor mei, adică). Dificil în primele zile, apoi și-au intrat în ritm, ca și cum școala online ar fi fost – vorba lui Fip – mediul pentru care ei se născuseră. Ca să înțelegeți, Filip are în orar inclusiv orele de sport de la grădiniță și, mai nou, văd că le are și Ema.

Pentru că eram, după cum v-am spus, curioasă să aflu cum le e profesorilor și educatorilor, am întrebat. Am făcut, tot online, interviuri cu cadre didactice care s-au transformat aproape peste noapte din cadre didactice în carne și oase, în cadre didactice tot în carne și oase, dar bidimensionale pe un ecran. Vreau să vă împărtășesc și vouă ce am aflat de la ei, pentru că una din credințele mele de bază în ceea ce ține de educația copiilor, e că pentru un copil de școală/grădiniță, e extrem de importantă cooperarea dintre cele două părți: părinți și profesori. 

Citește și:

Ghid pentru alegerea gradinitei

Cosmina Ioniță a fost prima care mi-a oferit perspectiva ei. Cosmina este profesor de matematică de 5 ani. Predă la gimnaziu, la clasele 5-8. De la 1 septembrie 2017 este titular pe catedra de matematică. Între 2016 și 2017 a fost în concediul de creștere a copilului, care nu-i chiar un concediu, dacă mă întrebați pe mine. Înainte a predat la o școală privată și la un after-school.

DV: Cum a fost atunci când ai preluat clasa offline? Cum ai făcut să te apropii de copii? Cum ți-a fost să creezi o legătură între tine și ei?

 
Cosmina: Greu nu mi-a fost. Am reușit sa ma apropii de 90% din ei. Au răspuns foarte bine la faptul ca am fost deschisa si sincera cu ei, i-am tratat cu respect, nu am făcut diferențe intre ei. Nu am ridicat tonul, dar nici nu am lasat haosul sa se instaleze. Incerc sa nu stau mult la catedra sau la tablă, ci ma plimb printre ei, le verific caietele, corectam unde vad greșeli si explic ce e greșit. Mereu ii întreb ce nu e clar din lectie, ce simt ei ca ar trebui aprofundat.
 
 
DV: Cum ți-a fost când procesul de învățare s-a mutat online? Care a fost reacția ta când ai aflat că urmează să le predai copiilor prin intermediul computerului?
 
Cosmina: Mi s-a părut super! Conducerea scolii nu s-a implicat in nimic, nici nu a menționat sa lucrăm online. Am luat eu aceasta decizie pentru ca am o datorie morala față de acești copii si nu am vrut sa ii las sa se piardă. Pentru cei de clasa a 8a e oricum o situație dificila si am vrut sa aprofundam notiunile pe care nu le stăpâneau.
 

DV: Înainte de a muta școala în mediul online, ai mai avut experiența de a preda astfel?

Cosmina: Nu chiar online 100%. Am mai lucrat pe whatsapp, dar prin intermediul hârtiei, nu filmam niciodată. Ei imi trimit exercițiile si eu le spun ce si de ce sa modifice.

DV: Ai primit training din partea școlii?

Cosmina: Nu. Nu s-au implicat in nimic. In aproape doua luni nici nu au luat legătura cu noi, profesorii.

DV: Cum ai făcut să te adaptezi și să afli cum se predă online?

Cosmina: M-a ajutat cursul CRED si faptul ca folosesc diverse aplicații pentru a-mi ușura munca. Unde nu am știut, pur și simplu am cautat tutorial pe google.

DV: Ai putut prelua materialele așa cum le aveai pregătite pentru clasă ca să le folosești online, sau a trebuit să modifici?

Cosmina: Am modificat unde a fost cazul si am mers pe intuiție.

 

 

DV: În ce spirit ți-ai găsit elevii online? Cum i-ai simțit pe ei? A fost nevoie să reiei procesul de conectare cu ei sau lucrurile au decurs natural și de la sine?

Cosmina: Totul a fost natural, de parca eram in aceeași sală toti si rezolvam problemele de Geometrie cu markerele colorate in mână. Am fost surprinsa de faptul ca aproape toti au intrat la lecții si mi-au trimis multe teme.

DV: E diferit să predai online și offline? Care a fost cea mai mare provocare a ta?

Cosmina: E dificil pentru ca e greu sa urmărești reacțiile lor si sa iti dai seama cine înțelege si cine chiar e interesant de cee ce facem. E greu de gestionat timpul pentru verificat temele si pentru a putea sa ma ocup si de propriul copil, in acelasi timp.

Citește și:

DV: Copiii ce provocări crezi că au avut în acest proces?

Cosmina: Li s-a părut ciudat sa lucreze pe platforme online, dar s-au adaptat repede. I-am ghidat cum sa isi instaleze aplicațiile si le-am explicat in detaliu cum sa le acceseze.

DV: Ai învățat ceva nou despre tine în acest proces? Dar despre elevii tăi?

Cosmina: Am învățat sa avem mai multa răbdare am văzut cu totii cat de important e sa vorbim pe rand si ca geometria in spațiu e mai ușoară când folosim desene colorate.

DV: E ceva ce-ai vrea să le transmiți copiilor și părinților cu care lucrezi? Sau altor profesori?

Cosmina: Sa îmbrățișeze tehnologia si sa se implice mai mult.

DV: Mulțumesc!

Dacă ești și tu educator sau  profesor și vrei să ne împărtășești experiența ta, scrie-mi pe diana@dianavijulie.ro

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cu ce-am rămas eu, Diana, după izolare?

Cu ce-am rămas eu, Diana, după izolare?

facebookinstagramyoutuberss După mai bine de două luni de autoizolare cuminte, începem să revenim la normal. La noul normal, cum o arăta el. Dar la un normal, oareșcum. Putem ieși din casă fără declarație, însă tot cu responsabilitate. Putem merge în parc, însă cu...

Jurnal de #StămAcasă – Paștele

Jurnal de #StămAcasă – Paștele

facebookinstagramyoutuberss Era să încep articolul cu expresia ”Primul Paște în Pandemie”, apoi mi-am dat seama că sună sinistru. Sper să fie primul, ultimul și singurul Paște în Pandemie, în ciuda faptului că n-a fost așa rău pe cât mă așteptam.  Dacă acest articol...

Ce și cât pot controla eu acum?

Ce și cât pot controla eu acum?

Eram mai cultă înainte să înceapă pandemia. Pare că-mi făcusem un scop în viață să nu-mi petrec serile în fața televizorului, așa că ascultam muzică în surdină și citeam, în timp ce beam un ceai. De când cu pandemia, s-a dus pe suflet toată cultoșenia și mă regăsesc...

Efectele HPV asupra relației de cuplu

Efectele HPV asupra relației de cuplu

facebookinstagramyoutuberss Infecția cu Virusul papiloma uman (adică HPV), este cea mai frecventă boală cu transmitere sexuală la nivel mondial. Ca să vă faceți o idee, dacă nu o aveți deja, aproximativ 70-80% dintre toți bărbații și femeile activi sexual vor fi...

Ce ai câștigat în pandemie?

Ce ai câștigat în pandemie?

facebookinstagramyoutuberss Înainte de pandemie lucram din două spații: de la cabinetul din centru și de la cabinetul de acasă. Momentan încă lucrez doar online, pentru că nu văd cum aș putea să fac munca mea cu măști, pentru că adesea ședințele se lasă cu plâns și...

”Banii n-aduc fericirea” vs. ”E adevărat pentru mine?”

”Banii n-aduc fericirea” vs. ”E adevărat pentru mine?”

facebookinstagramyoutuberss ”Banii n-aduc fericirea” zice o vorbă dulce din popor. Alta spune că ”Munca e brățară de aur”. Doar că vocile din poporul român sunt, de multe ori, fataliste, deprimante și descurajează din a avea putere personală. E logic, cultural...

9 feluri de a (re)intra în contact cu corpul

9 feluri de a (re)intra în contact cu corpul

facebookinstagramyoutuberss Dacă mă urmăriți pe instagram (cum ziceam și în articolul de acum câteva zile, Instagram a cam rămas singura platformă de social media pe unde mai sunt activă), o să vă plictisiți să vedeți de câte ori spun că e important să intrăm în...

De ce să-ți asculți corpul în loc să asculți de o carte

De ce să-ți asculți corpul în loc să asculți de o carte

facebookinstagramyoutuberss Că îmi place foarte mult să vorbesc despre dezvoltarea personală, poate că știți deja. Și că-mi place să vă dau idei și sugestii despre ce ați putea face ca să vă îmbunătățiți viața, poate că știți și asta. Și că nu sunt fan al rețetelor 1...

Hipersensibilitatea adulților și copiilor

Hipersensibilitatea adulților și copiilor

facebookinstagramyoutuberss Prea multă gălăgie, prea multe lumini, prea mulți oameni, prea multă agitație. Așa experimentează lumea persoanele hipersensibile, iar experiențele care sunt ușor de gestionat pentru cei cu o toleranță mai ridicată la stimuli, devin...

Rulouri cu scorțișoară din aluatul meu de cozonac
Jurnal de #StămAcasă - Paștele