Cu ce-am rămas eu, Diana, după izolare?
Leading Out Of Drama - Pentru relații sănătoase cu copiii și partenerul tău (interviu Dana Grigoraș)

Din clasă în ecranul computerului – Care este experiența profesorilor cu școala online? (interviul 2, cu Ramona Cloșcă)

mai 20, 2020

Scris de Diana Vijulie

Școala și grădinița online a copiilor continuă, cel puțin a copiilor mei. Și ei, la fel ca și mine, se conectează zilnic la zoom video și își fac orele. Ne trezim toți de dimineață, ne spălăm, ne îmbrăcăm în haine de mers frumos pe stradă, ne pieptănăm, unii dintre noi (adică eu) ne punem pe față un corector și-un fard de ochi, poate chiar și rimel, apoi ne deschidem laptopurile și ne apucăm de treabă. Ne-am trezit peste noapte cu rutina asta. 
Tot peste noapte s-au trezit și cadrele didactice că trebuie să treacă de la predatul în sala de clasă, la predatul din fața ecranului, cu toate implicațiile schimbării ăsteia, iar eu sunt curioasă cum a fost experiența asta pentru ele. 

Data trecută am vorbit cu Cosmina Ioniță, profesor de matematică la gimnaziu. Astăzi o las pe Ramona Cloșcă să ne spună cum a fost pentru ea la clasa pregătitoare.

 

DV: Cum a fost atunci când ai preluat clasa offline? Cum ai făcut să te apropii de copii? Cum ți-a fost să creezi o legătură între tine și ei?

 
Ramona: Nu am tinut cont de conținuturile planificate de către edituri sau minister. Mi-am creat planificarea mea. Am ales ca în primele 2 săptămâna sa nu fac niciun fel de evaluare sau verificare. Am creat rutine si momente clare de conectare. Toate rutinele si toate momentele de conectare au fost sub forma de jocuri. Pentru ca prin joc poti evalua usor copii mi-am dat seama ca le lipseste atentia. Astfel am inițiat zilnic jocuri de atentie. Întotdeauna i-am ascultat si am fost sinceră cu ei. Le place foarte mult sa fac asocieri cu propriile experiențe sau sa creez povești cu tâlc.
 
 
DV: Cum ți-a fost când procesul de învățare s-a mutat online? Care a fost reacția ta când ai aflat că urmează să le predai copiilor prin intermediul computerului?
 
Ramona: A fost crunt! Am fost speriată dar stiam ca o voi duce la capat. În primele 2 săptămâni am creat proceduri si procese. Am muncit 16 ore în aceste 2 săptămâni. Am buchisit singura am invatat sa lucrez pe platforma sau aplicații. Am corectat în paint. Am mentinut tot timpul relatia cu părinții. I-am sprijinit pentru ca aveam nevoie de ei. Era foarte greu să verifici zilnic zeci de activități sa dai feedback fiecărui părinte. După 2 săptămâni am facut ședința cu părinții și am decis impreuna cu ei, ca cel mai usor ne-ar fi daca ne vom conecta on-line. Am modificat orarul si am decis 2 sesiuni on-line zilnic. Obiectivul nostru era ca acesti copii sa fie conectați si sa pastreze ritmul scolii în intervalul 9-13. Am împărțit copiii în grupe de lucru ca sa pot la lucrez diferențiat cu cei care nu înțelegeau. Cand era nevoie de predarea noțiunilor noi , pe lângă întâlnirea on-line am creat si tutoriale ca sa ramana noțiunile înregistrate si ca acesti copii sa revina cand au nevoie. Acum după vacanta , pentru ca scoala noastră, beneficiază de o platforma Kinderpedia, am mutat toate activitățile acolo, întâlniri online, teme, activități, pe un orar creatbin această platformă. A fost o mișcare de forță, acești copii beneficiază de un program lung la scoala . Atat invatatoarele cât și profesorii de dupa-amiaza au creat în permanență legături cu ei. Am făcut întâlniri individuale de conectare cu copii, am vorbit individual cu părinții. Este foarte greu, dar merita fiecare efort. Mi-am depășit limitele am iesit din zona de confort si am creat relații puternice cu părinții și cu elevii mei. Abia astept sa ne întoarcem la scoala, acolo se realizeaza tot procesul ideal de predare-invatare-evaluare dar legatura puternică am cerit-o în on-line.
 

DV: Înainte de a muta școala în mediul online, ai mai avut experiența de a preda astfel?

Ramona: Nu.

DV: Ai primit training din partea școlii?

Ramona: Impreuna ne-am creat. A fost o mișcare de forță! Am fost o echipă cu obiective clarerofesorii.

DV: Ai putut prelua materialele așa cum le aveai pregătite pentru clasă ca să le folosești online, sau a trebuit să modifici?

Ramona: Le-am modificat. Am transformat cărțile în prezentari ppt ca sa pot sa le prezinte copiilor. Am transformat întâlnirile de dimineață în activități ce puteau fi create în întâlniri on line. Am creat rutine, reguli în on line. Am folosit instrumente noi. Am inventat acrivitati de a scoate copiii din stati pe de plictiseala, am facut petreceri, ne-am sărbătorit pe zoom. Asa cum scriam si mai sus m-am adaptat singura sau cu echipa de la scoala. Am buchisit non stop tot felul de functii si aplicatii.e.

 

 

 

 

DV: În ce spirit ți-ai găsit elevii online? Cum i-ai simțit pe ei? A fost nevoie să reiei procesul de conectare cu ei sau lucrurile au decurs natural și de la sine?

Ramona: Am reluat tot procesul. Am lăsat la inceput sa se obișnuiască cu sistemul. I am lăsat să își prezinte animalele de companie, facemnin fiecare vineri prezentari de jucării. Apoi le-am transmis zilnic regulile si consecintele logice.

DV: E diferit să predai online și offline? Care a fost cea mai mare provocare a ta?

Ramona: Este foarte diferit. Conectarea fizică și clasa o simti la scoala , în online se schimba totul. Sa nu uitam ca ei traiesc in acelasi mediu de restricții ca si noi.

 

Citește și:

DV: Copiii ce provocări crezi că au avut în acest proces?

Ramona: De adaptare la noul proces. Depinde cum le prezinți. Eu am creat o poveste si a funcționat. Au fost impresionați si lucrurile au mers bine. Aici am avut sprijinul părinților. Ei sunt pilonii acestei colaborări.

DV: Ai învățat ceva nou despre tine în acest proces? Dar despre elevii tăi?

Ramona: Multe lucruri noi. Mi-am depășit limitele. Despre elevi am descoperit că sunt fiinte foarte sociale si au nevoie de conectare permanentă. Ce a fost nou în online, a fost nevoia lor permanentă de validare.

DV: E ceva ce-ai vrea să le transmiți copiilor și părinților cu care lucrezi? Sau altor profesori?

Ramona: Totul se intampla cu un rost. Este o experiență unică care, după ce s-a îmbunătățit a adus numai lucruri minunate. Suntem cadre didactice și avem superputere pentru copiii nostri.Hai sa le arătăm ce putem noi! Totul va fi bine!

DV: Mulțumesc!

Dacă ești și tu educator sau  profesor și vrei să ne împărtășești experiența ta, scrie-mi pe diana@dianavijulie.ro

 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 lucruri pe care le învață copiii atunci când renunță la scutec

3 lucruri pe care le învață copiii atunci când renunță la scutec

facebookinstagramyoutuberssAtunci când un copil trece de la a purta scutec la a face pipi la oliță sau la toaletă, sunt multe lucruri pe care el trebuie să le învețe ca să-i reușească. Și e un proces natural, pe care-l învață orice copil tipic, cu sau fără ajutor din...

3 lucruri pe care le poți face pentru copilul tău energic

3 lucruri pe care le poți face pentru copilul tău energic

facebookinstagramyoutuberssMulți dintre părinții cu care lucrez se plâng de energia foarte mare pe care o au copiii lor. În special părinții de băieți, dar nu numai. Există și părinți de fete care se plâng de nivelul ridicat de energie și poate și agitație. Copiii par...

3 moduri în care să porți un tulle ca o neprințesă

3 moduri în care să porți un tulle ca o neprințesă

facebookinstagramyoutuberssEhei, știți ce-mi place mie? Îmi plac multe. Serile, să joc Monopoly cu copiii, muzica, florile, ordinea, cărțile, o casă curată (dacă ar fi a mea, ar fi și mai bine :))), bocancii, verdele și fustele de balerine.  Și-mi mai place și că, de...

Crăciun ÎMPREUNĂ, indiferent unde ești

Crăciun ÎMPREUNĂ, indiferent unde ești

facebookinstagramyoutuberss La fel cum a fost tot anul, nici Crăciunul nu se dezminte: o să fie ciudat. Și nu pentru noi în mod specific (sau nu DOAR pentru noi), ci pentru multe poate chiar miliarde de oameni, anul acesta Crăciunul va fi diferit. De la distanță, sau...

Psihologia spațiului și a culorii

Psihologia spațiului și a culorii

facebookinstagramyoutuberssZilele trecute am intrat într-o librărie, să mai casc puțin gura pe-acolo. N-am mai fost prea des în librării în ultima vreme și simțeam lipsa unei activități fără rost, dar care să-mi facă plăcere și după care să nu mă simt vinovată. Nu...

Să ai grijă de tine n-ar trebui să fie nici complicat și nici scump

Să ai grijă de tine n-ar trebui să fie nici complicat și nici scump

facebookinstagramyoutuberssCând deschid discuția legată de ”a avea grijă de tine”, adesea mă lovesc de proteste. Pentru multe mame ”a avea grijă de tine” pare ceva foarte complicat, ceva care trebuie să dureze mult (și se știe, mamele au multe, numai timp nu prea) sau...

11 lucruri despre viață pe care vreau să le știe fiica mea

11 lucruri despre viață pe care vreau să le știe fiica mea

facebookinstagramyoutuberss Copilul mic s-a făcut deja mare. Mă uitam la el cât e de lung și de băiat mare. Sunt departe de tot vremurile când era micuț și dolofan, când îi plesneau cutele pe brațe și pe picioare. Acum e înalt și subțirel și salută ca șoferii când îi...

Au mamele voie să bea vin?

Au mamele voie să bea vin?

facebookinstagramyoutuberss Urmăresc niște site-uri de prin State, care au reluat discuția legată de cât de sănătoasă e alăturarea asta dintre mame și vin. Pare că există o îngrijorare la ei legată de asocierea asta și de cantitatea de vin pe care o beau mamele, ca...

Timp și spațiu pentru mine în pandemie

Timp și spațiu pentru mine în pandemie

facebookinstagramyoutuberssSă fii părinte pe timp de pandemie, cu toate responsabilitățile simultan pe cap nu-i deloc o muncă ușoară. Am tot scris despre asta, m-am plâns suficient, nu mai reiau. Astăzi vreau să vorbim nu despre cât e de greu, ci despre cum putem să...

Cu ce-am rămas eu, Diana, după izolare?
Leading Out Of Drama - Pentru relații sănătoase cu copiii și partenerul tău (interviu Dana Grigoraș)