Din clasă în ecranul computerului – Care este experiența profesorilor cu școala online? (interviul 1 – cu Cosmina Ioniță)

Scris de Diana Vijulie
Ultima oară când copiii au fost în băncile școlii era martie. Mai exact, 11 martie. După 11 martie a urmat o perioadă în care toți pare că am fost năuci. Și școli, și grădinițe, și copii, și părinți. Când a devenit clar că școlile nu se vor deschide în 2 săptămâni, când toate părțile implicate și-au dat seama că era posibil ca școlile și grădinițele să nu se mai deschidă deloc în acest an școlar, au început să apară soluțiile. Pentru multe dintre școlile și grădinițele care până atunci primeau copiii în clasele lor cu mese și cu scaune, asta a însemnat trecerea la predarea online.
Nu știu pentru voi, dar pentru mine a fost uimitoare această trecere, mai ales la copilul de grădiniță. M-am întrebat de-atunci oare cum le e profesorilor să predea prin intermediul unui ecran unor copii care sunt la ei acasă. Oare e la fel de simplu sau de complicat? Oare e diferit? Oare le e mai greu sau mai ușor? Copiilor am văzut cum le era (copiilor mei, adică). Dificil în primele zile, apoi și-au intrat în ritm, ca și cum școala online ar fi fost – vorba lui Fip – mediul pentru care ei se născuseră. Ca să înțelegeți, Filip are în orar inclusiv orele de sport de la grădiniță și, mai nou, văd că le are și Ema.
Pentru că eram, după cum v-am spus, curioasă să aflu cum le e profesorilor și educatorilor, am întrebat. Am făcut, tot online, interviuri cu cadre didactice care s-au transformat aproape peste noapte din cadre didactice în carne și oase, în cadre didactice tot în carne și oase, dar bidimensionale pe un ecran. Vreau să vă împărtășesc și vouă ce am aflat de la ei, pentru că una din credințele mele de bază în ceea ce ține de educația copiilor, e că pentru un copil de școală/grădiniță, e extrem de importantă cooperarea dintre cele două părți: părinți și profesori.
Citește și:
Ghid pentru alegerea gradinitei
Cosmina Ioniță a fost prima care mi-a oferit perspectiva ei. Cosmina este profesor de matematică de 5 ani. Predă la gimnaziu, la clasele 5-8. De la 1 septembrie 2017 este titular pe catedra de matematică. Între 2016 și 2017 a fost în concediul de creștere a copilului, care nu-i chiar un concediu, dacă mă întrebați pe mine. Înainte a predat la o școală privată și la un after-school.
DV: Cum a fost atunci când ai preluat clasa offline? Cum ai făcut să te apropii de copii? Cum ți-a fost să creezi o legătură între tine și ei?
DV: Înainte de a muta școala în mediul online, ai mai avut experiența de a preda astfel?
Cosmina: Nu chiar online 100%. Am mai lucrat pe whatsapp, dar prin intermediul hârtiei, nu filmam niciodată. Ei imi trimit exercițiile si eu le spun ce si de ce sa modifice.
DV: Ai primit training din partea școlii?
Cosmina: Nu. Nu s-au implicat in nimic. In aproape doua luni nici nu au luat legătura cu noi, profesorii.
DV: Cum ai făcut să te adaptezi și să afli cum se predă online?
Cosmina: M-a ajutat cursul CRED si faptul ca folosesc diverse aplicații pentru a-mi ușura munca. Unde nu am știut, pur și simplu am cautat tutorial pe google.
DV: Ai putut prelua materialele așa cum le aveai pregătite pentru clasă ca să le folosești online, sau a trebuit să modifici?
Cosmina: Am modificat unde a fost cazul si am mers pe intuiție.
DV: În ce spirit ți-ai găsit elevii online? Cum i-ai simțit pe ei? A fost nevoie să reiei procesul de conectare cu ei sau lucrurile au decurs natural și de la sine?
Cosmina: Totul a fost natural, de parca eram in aceeași sală toti si rezolvam problemele de Geometrie cu markerele colorate in mână. Am fost surprinsa de faptul ca aproape toti au intrat la lecții si mi-au trimis multe teme.
DV: E diferit să predai online și offline? Care a fost cea mai mare provocare a ta?
Cosmina: E dificil pentru ca e greu sa urmărești reacțiile lor si sa iti dai seama cine înțelege si cine chiar e interesant de cee ce facem. E greu de gestionat timpul pentru verificat temele si pentru a putea sa ma ocup si de propriul copil, in acelasi timp.
Citește și:
DV: Copiii ce provocări crezi că au avut în acest proces?
Cosmina: Li s-a părut ciudat sa lucreze pe platforme online, dar s-au adaptat repede. I-am ghidat cum sa isi instaleze aplicațiile si le-am explicat in detaliu cum sa le acceseze.
DV: Ai învățat ceva nou despre tine în acest proces? Dar despre elevii tăi?
Cosmina: Am învățat sa avem mai multa răbdare am văzut cu totii cat de important e sa vorbim pe rand si ca geometria in spațiu e mai ușoară când folosim desene colorate.
DV: E ceva ce-ai vrea să le transmiți copiilor și părinților cu care lucrezi? Sau altor profesori?
Cosmina: Sa îmbrățișeze tehnologia si sa se implice mai mult.
DV: Mulțumesc!
Dacă ești și tu educator sau profesor și vrei să ne împărtășești experiența ta, scrie-mi pe diana@dianavijulie.ro

Trusa medicală de autoizolare (pe care apoi o putem transforma în trusa de vacanță)
facebookinstagramyoutuberss Am așteptat vremea asta ca pe nu știu ce. De fapt, știu. Am așteptat vremea asta frumoasă la fel cum o fac în fiecare an. Trăiesc greu iarna. Nu-mi place frigul, nu-mi plac norii, nici cu zăpada nu-s prietenă prea bună, nu-mi plac hainele...

Cu ce-am rămas eu, Diana, după izolare?
facebookinstagramyoutuberss După mai bine de două luni de autoizolare cuminte, începem să revenim la normal. La noul normal, cum o arăta el. Dar la un normal, oareșcum. Putem ieși din casă fără declarație, însă tot cu responsabilitate. Putem merge în parc, însă cu...

Jurnal de #StămAcasă – Paștele
facebookinstagramyoutuberss Era să încep articolul cu expresia ”Primul Paște în Pandemie”, apoi mi-am dat seama că sună sinistru. Sper să fie primul, ultimul și singurul Paște în Pandemie, în ciuda faptului că n-a fost așa rău pe cât mă așteptam. Dacă acest articol...

După o zi plină, vreau doar să exist. Tu ce vrei?
facebookinstagramyoutuberss Și-a mai trecut o zi grea. Zilele în care am câte un workshop de dimineață până seara sunt tare grele. Mai ales când sunt mai multe astfel de zile la rând. Doar că n-are legătură cu workshopurile și nici cu durata lor, ci cu energia...

Leading Out Of Drama – Pentru relații sănătoase cu copiii și partenerul tău (interviu Dana Grigoraș)
facebookinstagramyoutuberss”Și, ia zi, tu Diană, ce-ai putea să mai faci ca să ieși din zona de confort?””Păi... Să sar cu parașuta, să nu mai spăl pe jos în bucătărie în fiecare dimineață și seară și... să filmez un interviu” Cu Podcasturile, care-s audio, m-am...

Copiii ăștia, care nu vor să ajute la treaba din casă!
Nu trecuseră 7 zile de #StămAcasă, când am simțit că-mi plesnește o venă în cap. Măi, dar copiii ăștia chiar așa, nu știu decât să împrăștie lucruri?! Au avut, în decursul evoluției lor de copii, momente punctuale în care-i vedeam organizați montessori-ește și mă...

E OK orice e OK pentru tine
Orice zi e o mică viață - Modul de supraviețuire Astăzi, viața noastră e despre supraviețuire și despre a găsi căi s-o facem (să supraviețuim, adică). A venit peste noi beleaua asta, oricare ar fi ea, și iată-ne închiși în case, departe de familia extinsă, de părinți,...

20% din rezoluțiile de Anul Nou sunt duse la bun sfârșit. Cum?
A trecut deja luna ianuarie și sunt tare curioasă cum merg ”rezoluțiile” de An Nou, pe care ți le-ai propus. Dacă ți le-ai propus, sigur. Citisem undeva că 80% dintre rezoluțiile de An Nou nu-s duse la bun sfârșit, dar mie nu-mi place procentul acesta. Mi se pare...

Schimbări în carieră care vin odată cu maternitatea
Nu știu dacă e și cazul tău, dar pentru multe mame concediul de maternitate sau de creștere a copilului e un moment în care prioritățile se schimbă, în care mama descoperă noi laturi ale sale și e momentul în care începe să-și pună întrebarea: ”Vreau eu să mă mai...
0 Comentarii