Trusa medicală de autoizolare (pe care apoi o putem transforma în trusa de vacanță)
Jurnal de #StămAcasă - Paștele

Din clasă în ecranul computerului – Care este experiența profesorilor cu școala online? (interviul 1 – cu Cosmina Ioniță)

apr. 21, 2020

Scris de Diana Vijulie

Ultima oară când copiii au fost în băncile școlii era martie. Mai exact, 11 martie. După 11 martie a urmat o perioadă în care toți pare că am fost năuci. Și școli, și grădinițe, și copii, și părinți. Când a devenit clar că școlile nu se vor deschide în 2 săptămâni, când toate părțile implicate și-au dat seama că era posibil ca școlile și grădinițele să nu se mai deschidă deloc în acest an școlar, au început să apară soluțiile. Pentru multe dintre școlile și grădinițele care până atunci primeau copiii în clasele lor cu mese și cu scaune, asta a însemnat trecerea la predarea online.

Nu știu pentru voi, dar pentru mine a fost uimitoare această trecere, mai ales la copilul de grădiniță. M-am întrebat de-atunci oare cum le e profesorilor să predea prin intermediul unui ecran unor copii care sunt la ei acasă. Oare e la fel de simplu sau de complicat? Oare e diferit? Oare le e mai greu sau mai ușor? Copiilor am văzut cum le era (copiilor mei, adică). Dificil în primele zile, apoi și-au intrat în ritm, ca și cum școala online ar fi fost – vorba lui Fip – mediul pentru care ei se născuseră. Ca să înțelegeți, Filip are în orar inclusiv orele de sport de la grădiniță și, mai nou, văd că le are și Ema.

Pentru că eram, după cum v-am spus, curioasă să aflu cum le e profesorilor și educatorilor, am întrebat. Am făcut, tot online, interviuri cu cadre didactice care s-au transformat aproape peste noapte din cadre didactice în carne și oase, în cadre didactice tot în carne și oase, dar bidimensionale pe un ecran. Vreau să vă împărtășesc și vouă ce am aflat de la ei, pentru că una din credințele mele de bază în ceea ce ține de educația copiilor, e că pentru un copil de școală/grădiniță, e extrem de importantă cooperarea dintre cele două părți: părinți și profesori. 

Citește și:

Ghid pentru alegerea gradinitei

Cosmina Ioniță a fost prima care mi-a oferit perspectiva ei. Cosmina este profesor de matematică de 5 ani. Predă la gimnaziu, la clasele 5-8. De la 1 septembrie 2017 este titular pe catedra de matematică. Între 2016 și 2017 a fost în concediul de creștere a copilului, care nu-i chiar un concediu, dacă mă întrebați pe mine. Înainte a predat la o școală privată și la un after-school.

DV: Cum a fost atunci când ai preluat clasa offline? Cum ai făcut să te apropii de copii? Cum ți-a fost să creezi o legătură între tine și ei?

 
Cosmina: Greu nu mi-a fost. Am reușit sa ma apropii de 90% din ei. Au răspuns foarte bine la faptul ca am fost deschisa si sincera cu ei, i-am tratat cu respect, nu am făcut diferențe intre ei. Nu am ridicat tonul, dar nici nu am lasat haosul sa se instaleze. Incerc sa nu stau mult la catedra sau la tablă, ci ma plimb printre ei, le verific caietele, corectam unde vad greșeli si explic ce e greșit. Mereu ii întreb ce nu e clar din lectie, ce simt ei ca ar trebui aprofundat.
 
 
DV: Cum ți-a fost când procesul de învățare s-a mutat online? Care a fost reacția ta când ai aflat că urmează să le predai copiilor prin intermediul computerului?
 
Cosmina: Mi s-a părut super! Conducerea scolii nu s-a implicat in nimic, nici nu a menționat sa lucrăm online. Am luat eu aceasta decizie pentru ca am o datorie morala față de acești copii si nu am vrut sa ii las sa se piardă. Pentru cei de clasa a 8a e oricum o situație dificila si am vrut sa aprofundam notiunile pe care nu le stăpâneau.
 

DV: Înainte de a muta școala în mediul online, ai mai avut experiența de a preda astfel?

Cosmina: Nu chiar online 100%. Am mai lucrat pe whatsapp, dar prin intermediul hârtiei, nu filmam niciodată. Ei imi trimit exercițiile si eu le spun ce si de ce sa modifice.

DV: Ai primit training din partea școlii?

Cosmina: Nu. Nu s-au implicat in nimic. In aproape doua luni nici nu au luat legătura cu noi, profesorii.

DV: Cum ai făcut să te adaptezi și să afli cum se predă online?

Cosmina: M-a ajutat cursul CRED si faptul ca folosesc diverse aplicații pentru a-mi ușura munca. Unde nu am știut, pur și simplu am cautat tutorial pe google.

DV: Ai putut prelua materialele așa cum le aveai pregătite pentru clasă ca să le folosești online, sau a trebuit să modifici?

Cosmina: Am modificat unde a fost cazul si am mers pe intuiție.

 

 

DV: În ce spirit ți-ai găsit elevii online? Cum i-ai simțit pe ei? A fost nevoie să reiei procesul de conectare cu ei sau lucrurile au decurs natural și de la sine?

Cosmina: Totul a fost natural, de parca eram in aceeași sală toti si rezolvam problemele de Geometrie cu markerele colorate in mână. Am fost surprinsa de faptul ca aproape toti au intrat la lecții si mi-au trimis multe teme.

DV: E diferit să predai online și offline? Care a fost cea mai mare provocare a ta?

Cosmina: E dificil pentru ca e greu sa urmărești reacțiile lor si sa iti dai seama cine înțelege si cine chiar e interesant de cee ce facem. E greu de gestionat timpul pentru verificat temele si pentru a putea sa ma ocup si de propriul copil, in acelasi timp.

Citește și:

DV: Copiii ce provocări crezi că au avut în acest proces?

Cosmina: Li s-a părut ciudat sa lucreze pe platforme online, dar s-au adaptat repede. I-am ghidat cum sa isi instaleze aplicațiile si le-am explicat in detaliu cum sa le acceseze.

DV: Ai învățat ceva nou despre tine în acest proces? Dar despre elevii tăi?

Cosmina: Am învățat sa avem mai multa răbdare am văzut cu totii cat de important e sa vorbim pe rand si ca geometria in spațiu e mai ușoară când folosim desene colorate.

DV: E ceva ce-ai vrea să le transmiți copiilor și părinților cu care lucrezi? Sau altor profesori?

Cosmina: Sa îmbrățișeze tehnologia si sa se implice mai mult.

DV: Mulțumesc!

Dacă ești și tu educator sau  profesor și vrei să ne împărtășești experiența ta, scrie-mi pe diana@dianavijulie.ro

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce și cât pot controla eu acum?

Ce și cât pot controla eu acum?

Eram mai cultă înainte să înceapă pandemia. Pare că-mi făcusem un scop în viață să nu-mi petrec serile în fața televizorului, așa că ascultam muzică în surdină și citeam, în timp ce beam un ceai. De când cu pandemia, s-a dus pe suflet toată cultoșenia și mă regăsesc...

E OK orice e OK pentru tine

E OK orice e OK pentru tine

Orice zi e o mică viață - Modul de supraviețuire Astăzi, viața noastră e despre supraviețuire și despre a găsi căi s-o facem (să supraviețuim, adică). A venit peste noi beleaua asta, oricare ar fi ea, și iată-ne închiși în case, departe de familia extinsă, de părinți,...

Jurnal de #StămAcasă – Săptămâna 3

Jurnal de #StămAcasă – Săptămâna 3

Vine un moment în viața oricărei carantine când te oprești din numărat zile, apoi din numărat săptămâni, apoi din numărat luni. Sincer, sper că nu vom ajunge la scenariul în care ne vom opri din numărat luni, dar, în momentul de față, eu una m-am oprit din numărat...

Cum ajungi de la un ceas la o decizie nouă de viață

Cum ajungi de la un ceas la o decizie nouă de viață

Voiam să scriu un articol despre cărțile mele preferate din anul 2019 și am intrat puțin pe elefant.ro, să verific ceva. Nu știu voi cum sunteți, dar eu când n-am ce face, mai intru la ei pe site, și nu știu cum se întâmplă, că după câteva zile, bate un curier la ușă...

Când parfumul nu e doar miros, ci e dezvoltare personală

Când parfumul nu e doar miros, ci e dezvoltare personală

Ani la rând am crezut că parte din a fi femeie înseamnă să am multe creme în baie, multe tipuri de șampoane și geluri de duș, oje și parfumuri.Ani la rând am crezut că parte din a fi femeie o reprezintă dilema ”în ce ordine să-mi dau cu toate cremele astea pe față” și...

Cum a fost la conferința despre Efectul Cibernetic cu Dr. Mary Aiken

Cum a fost la conferința despre Efectul Cibernetic cu Dr. Mary Aiken

Vi s-a întâmplat vreodată să vă vină să ziceți ”Băi, nu mai pot cu sfaturile de a crește reziliența copiilor la orice”? Sau ”Măi, dar ideea asta de reziliență sună a-i ajuta pe copii să se adapteze la situații nedrepte. Oare doar asta vreau pentru ei”? Sau ”E minunată...

Spune-mi ce te supără la copilul tău și o să-ți spun ce defecte ai

Spune-mi ce te supără la copilul tău și o să-ți spun ce defecte ai

Psihologia ne învață multe, însă nu-i suficient că citim și învățăm. Acum mulți ani am citit, pentru prima dată, într-o carte ”serioasă” că ne supără la ceilalți exact lucrurile care ne supără la noi, de fapt. La o primă citire, m-am răzvrătit. Mă rog, mai...

O scrisoare pentru Diana, cea de 20 si ceva de ani

O scrisoare pentru Diana, cea de 20 si ceva de ani

Urmează ziua mea luna asta. Uitasem de asta, că vine acus acus, dar mi-a amintit Fip aseară, când încerca să-si facă el ordine în gânduri. “Deci, după ziua Emei e ziua mea. Si după ziua mea, e ziua lui tati. Si ziua ta când e?” Uite că e imediat după colț. Asteaptă...

Cum am căzut și cum m-am ridicat

Cum am căzut și cum m-am ridicat

Mai țineți minte că era o vreme când postam poze țanțoșe pe Facebook cu mine lucrând în creierii nopții? O vreme când voi mă întrebați ”Băi, dar când le faci pe toate?” și eu răspundeam candid și senin ”Noaptea, când mă culc târziu”? O vreme luuuuungă în...

Trusa medicală de autoizolare (pe care apoi o putem transforma în trusa de vacanță)
Jurnal de #StămAcasă - Paștele