Ce le spunem copiilor despre Covid-19?
Scris de Diana Vijulie
Astăzi vreau să vorbim foarte pe scurt despre copii și Covid-19. Da, statisticile arată că ei nu intră în niciun fel în grupurile de risc pentru acest virus (mortalitatea este 0 în grupul lor de vârstă), însă ei nu sunt scutiți de la a fi expuși haosului de acum, din lume, provocat de acest virus. De astăzi, școlile și grădinițele sunt închise, de câteva luni auzim mereu în jurul nostru discuții despre Coronavirus, ”spală-te pe mâini” a devenit nu o mantră, ci o obsesie.
Și-atunci, cum facem să protejăm copiii de nocivitatea obsesiei, fără a-i detașa de responsabilitatea pentru propriul corp și pentru comunitate? Vă las mai jos câteva idei, care merg mai departe de a-i explica unui copil ce e un virus și cum funcționează el în corpurile noastre. Pentru asta, vă las un filmuleț mai jos.
Dacă trecem mai departe de explicațiile medicale sau ne întrebăm în ce context să le punem, vă spun care este punctul meu de vedere, în care ar trebui sa fim atenți la niște chestiuni minime:
1. Sa nu-i expunem la știri, care sunt prezentate într-un mod senzațional (de la știre pana la muzica, succesiune de imagini, etc). Știrile pot crea o stare de frica greu de contextualizat.
Copiii mai mari pot asculta știri de la un post de radio care prezintă mai neutru, pentru a înțelege cum și de unde ne luam informațiile.
Tot cu copiii mai mari putem discuta aici despre fake news și impactul asupra noastre.
2. Putem sa le povestim despre grupurile de risc (ei sa înțeleagă astfel ca nu ei și noi suntem (neaparat) in pericol, ci transmiterea bolii către grupurile sensibile.
3. Punem accent pe ce sta in puterea noastră pt a ne proteja: evitam aglomerațiile, stam mai mult prin casa, spălam mâinile des, dezinfectăm suprafețele, etc. Subliniem importanta lor și responsabilitatea copilului pt corpul lui (dacă e mai mare) sau ne asumam noi responsabilitatea pt el (dacă e mai mic e important sa audă asta, ca sa se simtă protejat de noi)
4. Lăsam copilului loc de speranța. O sa dureze o vreme, apoi o sa se încheie. In China deja sunt foarte putine cazuri noi. O sa se găsească (poate) un remediu. Exista speranța, iar situația asta se va încheia la un moment dat.
5. Dezbatem învățămintele pe care le tragem in contextul acesta (și aici in funcție de vârsta, putem vorbi de la a ne spala pe mâini pana la globalizare…)
Hai să fim sănătoși și să ne spălăm pe mâini și după ce trece virusul!
Nu uitați să vă spălați bine pe mâini!
cărți pentru copii:
citește
Alte Articole
citește
3 lucruri bune pe care le trăiește copilul în tabără
Ca să vorbesc și din experiență personală, copiii mei au încercat două tipuri de tabere: tabăra cu grădinița/școala (unde toți adulții și copiii le erau cunoscuți și apropiați) și tabăra cu ”străini”. Recunosc, în tabăra cu grădinița/școala nu am avut emoții; aveam încredere în mediul în care-i trimiteam și aveam încredere și că n-o să fie ceva atât de diferit pentru ei: erau încă mult în zona de confort.
Emoțiile și sistemul imunitar
Pornind de la premisa că există o legătură strânsă între emoții și sănătate, eu vreau să vorbesc astăzi despre aspecte psihologice care ar putea îmbunătăți sistemul imunitar al copiilor. Și adulților, de ce nu? Până la urmă am văzut
Ce fel de media e mai potrivit pentru copiii mici?
Cum ajung mesajele media la bebeluși și copiii mici?
Chiar dacă bebelușii și copiii mici nu înțeleg neapărat că la televizor se vorbește despre politică sau că pe rețeaua de socializare trei mame se ceartă dacă e mai bine să-ți alăptezi copilul sau să-i dai lapte praf, ei simt emoții atunci când sunt expuși la aceste medii.
0 Comentarii