Rețeta câștigătoare a premiului de la Crock-Pot: Ștrudel la slowcooker
Împărțim planeta și misiunea Hubble - Lecții de la copii

Ce le spunem copiilor despre Covid-19?

Scris de Diana Vijulie

Astăzi vreau să vorbim foarte pe scurt despre copii și Covid-19. Da, statisticile arată că ei nu intră în niciun fel în grupurile de risc pentru acest virus (mortalitatea este 0 în grupul lor de vârstă), însă ei nu sunt scutiți de la a fi expuși haosului de acum, din lume, provocat de acest virus. De astăzi, școlile și grădinițele sunt închise, de câteva luni auzim mereu în jurul nostru discuții despre Coronavirus, ”spală-te pe mâini” a devenit nu o mantră, ci o obsesie.

Și-atunci, cum facem să protejăm copiii de nocivitatea obsesiei, fără a-i detașa de responsabilitatea pentru propriul corp și pentru comunitate? Vă las mai jos câteva idei, care merg mai departe de a-i explica unui copil ce e un virus și cum funcționează el în corpurile noastre. Pentru asta, vă las un filmuleț mai jos.

Dacă trecem mai departe de explicațiile medicale sau ne întrebăm în ce context să le punem, vă spun care este punctul meu de vedere, în care ar trebui sa fim atenți la niște chestiuni minime:

1. Sa nu-i expunem la știri, care sunt prezentate într-un mod senzațional (de la știre pana la muzica, succesiune de imagini, etc). Știrile pot crea o stare de frica greu de contextualizat.

 

Copiii mai mari pot asculta știri de la un post de radio care prezintă mai neutru, pentru a înțelege cum și de unde ne luam informațiile.
Tot cu copiii mai mari putem discuta aici despre fake news și impactul asupra noastre.

2. Putem sa le povestim despre grupurile de risc (ei sa înțeleagă astfel ca nu ei și noi suntem (neaparat) in pericol, ci transmiterea bolii către grupurile sensibile.

3. Punem accent pe ce sta in puterea noastră pt a ne proteja: evitam aglomerațiile, stam mai mult prin casa, spălam mâinile des, dezinfectăm suprafețele, etc. Subliniem importanta lor și responsabilitatea copilului pt corpul lui (dacă e mai mare) sau ne asumam noi responsabilitatea pt el (dacă e mai mic e important sa audă asta, ca sa se simtă protejat de noi)

4. Lăsam copilului loc de speranța. O sa dureze o vreme, apoi o sa se încheie. In China deja sunt foarte putine cazuri noi. O sa se găsească (poate) un remediu. Exista speranța, iar situația asta se va încheia la un moment dat.

5. Dezbatem învățămintele pe care le tragem in contextul acesta (și aici in funcție de vârsta, putem vorbi de la a ne spala pe mâini pana la globalizare…)

Hai să fim sănătoși și să ne spălăm pe mâini și după ce trece virusul!

Nu uitați să vă spălați bine pe mâini!

cărți pentru copii:

citește

Alte Articole

citește

Cronicile lacului de unghii: Aventurile în Țara Părinților EXTREM de Amuzanți

Cronicile lacului de unghii: Aventurile în Țara Părinților EXTREM de Amuzanți

Astăzi sunt plină de energie și vreau să vă împărtășesc o poveste palpitantă despre întâlniri neașteptate cu gelul de unghii. Înainte de a crede că acest articol este despre manichiură, vă asigur că este vorba despre partea comică a vieții de părinte. Da, nu pot să glumesc pe seama manichiurii mele prost făcute – de când cu pandemia, împinsă de la spate de o prietenă care a scos pe gură cuvintele magice ”Cât de greu poate să fie să ne facem acasă unghiile cu semipermanentă?!” n-am mai trăit mai mult de 2 zile cu unghii ca nescoase din cutie. Dar pot să mă amuz pe seama neîndemănării mele la momente nepotrivite, așa că pregătiți-vă să vă îmbarcați amuzați într-o călătorie plină de degete lipicioase, jocuri imaginative și, desigur, gel de unghii!

7 motive pentru care ar trebui să încurajați copiii să facă sport

7 motive pentru care ar trebui să încurajați copiii să facă sport

Indiferent de vârsta lor, copiii beneficiază în mod semnificativ de practicarea sportului și de implicarea în activități fizice regulate. Să-i încurajăm pe copii să facă sport poate fi o provocare, dar beneficiile sunt numeroase și cred că merită efortul. De fapt, și studiile ne spun că merită efortul. Mișcarea fizică are multe beneficii asupra corpului uman, de la dezvoltarea inteligenței cognitive, până la starea de bine de zi cu zi. 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Rețeta câștigătoare a premiului de la Crock-Pot: Ștrudel la slowcooker
Împărțim planeta și misiunea Hubble - Lecții de la copii