Cum gătim în 2018 - supă cu găluște și orez cu pui în 20 de minute
Ce se mai poartă în toamna anului 2018

Citiți până la final. Avem concurs 🙂 

În vacanța asta, copiii au avut vreo două zile în care au petrecut mai mult timp în fața ecranelor decât în toată viața lor adunată. Pe de-o parte m-am simțit vinovată. Ultima dată când Ema a petrecut atât timp în fața televizorului, a fost acum două veri, când Fip și cu mine aveam fiecare câte o enteroviroză și nu m-am putut ocupa, efectiv, de ea. Atunci nu m-am simțit atât de vinovată. Dar acum da. Pe de altă parte, a fost comod. Era liniște, copiii nu voiau nimic de la mine, stăteau toți 4 (nu toți 4 ai mei) într-o cameră și se jucau pe telefoane. Găseam și părți bune pentru ei, nu doar pentru mine. Că stau împreună și interacționează, totuși (e adevărat, nu erau complet sedați de ce vedeau/făceau, ci interacționau între ei). Că folosesc (și) aplicații utile, unde gândesc, scriu, etc. Dar erau doar scuze.

Am fost mereu de părere că timpul petrecut în fața ecranelor trebuie să fie cât mai limitat. Și, exceptând unele momente de scăpare, eu una mă declar mulțumită de cum am reușit să fac față expunerii lor. Avem un program și niște reguli. TV dimineața, nu seara, nu înainte de somn. În loc de TV, sincer eu prefer jocurile pe telefon, așa că le-am oferit telefoanele în ultima vreme. Am căutat joculețe care să-i ajute să-și pună mintea la contribuție. Măcar un 0.1% să le fie de folos. Câteodată, în weekend, își aleg un film după-amiaza și se uită la el. Eventual își cheamă în vizită prietenii din vecini și urmăresc împreună.

Ce am încercat, însă, să-i învăț e că toate aparatele astea pot fi mai mult decât un spațiu de relaxare și amuzament, ci adevărate școli și biblioteci. Poți folosi telefonul ca să afli multe informații utile, poți folosi tableta ca să citești cărți de pe ea, poți folosi laptopul ca să faci tot felul de cercetări și proiecte, poți folosi televizorul ca să te uiți la documentare interesante. Ema o să înceapă în clasa 0 și ore de informatică, așa că o să i se confirme și la școală teoriile mele.

 

Cu toate astea, recunosc. Ăsta e încă un domeniu în care am dubii. Știu și cred că mintea lor nu e formată pentru a fi expusă mișcărilor rapide ale televizorului, că pot deveni ușor dependenți de ecrane, că ecranele le pot schimba percepția asupra lumii. Dar, mai știu și că lumea în care ei vor crește va fi dominată de ecrane. Și aici nu știu cât e prea mult și cât e prea puțin. Oare, în lumea lor, diferită de lumea noastră, n-o să-i ajute conexiunile neuronale pe care și le fac acum, când învață să-și descarce jocuri pe telefon? Sau să schimbe wallpaperul? Sau să deseneze cu degetul pe tabletă?

Cât am fost în concediu, iar copiii erau cu telefoane sau fără, am aflat de o conferință ce va fi pe tema asta.

Pe scurt, în ideea că poate cândva vom pleca din țară, am decis ca de anul ăsta copiii să înceapă să învețe mai intens limba engleză. Așa că  tocmai i-am înscris la niște cursuri de engleză la English Kids Academy, pe care îi urmăresc de mai bine de un an și la conferințele cărora am mai fost, ca să-mi fac o idee. Și mi-a plăcut mult cum văd ei lucrurile, așa că i-am ales. Și am ales și să vă povestesc despre evenimentul ăsta, pe care îl organizează ei, pentru că sunt convinsă că nu sunt singura cu dileme legate de accesul copiilor la tv/telefon/tabletă/laptop.

Copilul meu și tehnologiile. Oportunități și riscuri

Evenimentul se numește ”Copilul meu și tehnologiile. Oportunități și riscuri” și își propune să răspundă la întrebări care ne frământă pe toţi în ziua de astăzi, precum:

• La ce vârstă poate începe bebeluşul meu să se uite la televizor?

• Este în regulă pentru un copil de 1-3 ani să se joace pe tabletă?

• Este o legătură între jocurile online şi ADHD la copiii mici?

• Sunt motive să-mi fie frică pentru copilul meu de Deep web, „Reţeaua din adâncuri”?

• Ar trebui să permit copiilor mei adolescenţi să petreacă ore în şir pe smartphone?

• Ce (NU) știm despre dependența de internet?

• Care sunt cele mai noi studii efectuate de neurologi, ciberpsihologi și cercetatori din domeniu?

• Ce soluții avem la îndemână pentru a ne proteja, pe noi și pe copiii noștri?

Evenimentul va fi moderat de Vigil Ianțu, iar următorii specialiști in educație, securitatea informației, neurologie vor oferi răspunsuri la aceste întrebări și dileme despre care vă ziceam.

Mihai Laurenţiu Gânj – Fondator IH Bucharest, Inspector IH World Organisation, Consultant în Dezvoltarea Relațiilor Umane și Trainer calificat de Transformational Psychology Institute din Bergen, Olanda

Georgiana Rosculeţ – Coordonator Programe Educaţionale „Salvaţi Copiii”

Raluca Teleanu – Doctor Neurochirurg, Director al Secției de Neurologie a Spitalului Victor Gomoiu

Christian Ciocan – Comisar Șef Poliţia Română, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalităţii

• Speaker BitDefender – urmează să fie anunțat.

Prețul de early bird a trecut, că am venit eu târziu să vă anunț, dar bilete încă puteți cumpăra. 120 de lei costă participarea la această conferință. Biletul îl puteți achiziționa aici.

Și acum, concursul.

Dacă îmi spuneți în comentarii cum vedeți voi accesul copiilor la tehnologie, o să intrați în tragerea la sorți pentru un bilet gratuit la conferința Copilul meu și tehnologiile. Oportunități și riscuri.
Tragerea la sorți o să o fac pe 12 septembrie, așa că aveți timp berechet să participați la concurs.

Dați mai departe, să afle și alții 🙂

Și, pe lângă concurs, mai am o surpriză. EKA  oferă și 50% discount pentru 5 persoane care se înscriu online și plătesc online, folosind codul EKA30

Succes!

 

Micuțul Paul Ekman din patul de jos

Tot încercam să vorbesc cu ea, dar nu reușeam să ajungem prea departe cu discuția, pentru că fie nu știa de ce îi e teamă, fie îi era teamă că nu va mai reuși să adoarmă. La un moment dat, omul mic mi-a făcut semn să tac și i s-a adresat soră-sii, care dormea în patul de deasupra lui:

Cum gătim în 2018 - supă cu găluște și orez cu pui în 20 de minute
Ce se mai poartă în toamna anului 2018