Conflictele dintre copiii mei și soluțiile lor pentru a le rezolva
Un mesaj de mulțumire și recunoștință

– Maaaamiiii, avem ceva de mâncare în mașină?

E al doilea lucru pe care îl aud de la copii, când îi iau de la grădiniță. Primul e ”bună mami”. Abia apoi urmează discuții despre cum le-a fost ziua, că se bucură să mă vadă sau că vor să-mi arate ce au lucrat în ziua respectivă.

Adevărul e că au nevoie de energie la ora aia, pentru că o zi de grădiniță consumă multe resurse. Mai ales că merg la o grădiniță unde sunt încurajați să și-o consume, petrecând foarte mult timp afară, și nu doar în curte, ci chiar afară din grădiniță, la plimbare, în pădure, ba chiar au fost și la piață, la salon, la herghelie și prin multe alte locuri unde nu te-ai aștepta să ajungă niște copii cu grădinița.

Am o gentuță termică pe care o umplu cu bunătăți. Da, o umplu. O banană nu e suficientă.

Tragem frumos pe dreapta când plecăm de la grădiniță și ne oprim să mâncăm. Am încercat și în mașină, dar, pe lângă faptul că e periculos în caz de accident (și vă scriam aici că am trecut prin asta), ajungeam să spăl chefirul de pe scaune, atunci când se vărsa cam jumătate de sticlă. Deci, nu mulțumesc. Nu-mi mai trebuie 🙂

Ce gustări sănătoase le duc copiilor? Păi am două variante. Să le pregătesc de acasă sau, când nu apuc să trec pe acasă înainte să îi iau, mă opresc să cumpăr. Iată câteva idei

Zmeură

Zmeură proaspătă sau congelată (copiilor mei le place să mănânce zmeura congelată ca pe bombonele), oricum ar fi, am grijă să le ofer o astfel de gustare de cel puțin 3 ori pe săptămână. Zmeura conține vitamina C, vitamina E, antioxidanți, le oferă copiilor energie, în timp ce reglează glicemia și aduce multe alte beneficii. Din punctul meu de vedere, e o gustare foarte potrivită pentru după-amiază, dând un plus de energie, mai ales unui copil, cum e Ema, care nu mai doarme de prânz.

Afine

La fel ca și în cazul zmeurei, afinele pot fi proaspete, sau, dacă nu-i sezonul lor, copiii mei nu-s pretențioși și mănâncă și congelate. Afinele conțin și ele antioxidanți, multă vitamina C, vitamina E, vitamine din complexul B, zinc, cresc hemoglobina, dar și altele. Afinele sunt hrană pentru neuroni și susțin sănătatea sistemului nervos central.

Banane

Bananele sunt niște fructe foarte potrivite pentru a fi mâncate afară, chiar cu mâinile nu foarte curate. Ele vin în suportul lor natural, copiii nu trebuie să pună mâna pe fructul propriu zis, rezistă bine la transport… Pe lângă asta, conțin vitamina C, B6 și potasiu, foarte important atunci când copiii cresc, pentru că îi protejează de dureri și ajută mușchii să funcționeze mai bine.

Vrei să primești postările mele pe email?

Kefir

Kefirul e o gustare foarte potrivită de luat din raftul magazinului, atunci când nu reușesc să mai trec pe acasă. Conține vitaminele A, B2, B9, D și K, calciu, potasiu și fosfor. Kefirul este și unul din cele mai puternice alimente probiotice, ajută la reglarea tranzitului și echilibrarea florei intestinale. Datorită conținutului ridicat de potasiu și calciu, e foarte potrivit în perioadele de creștere.

Morcovi

Bastonașele de morcovi sunt tot așa, o gustare foarte potrivită pentru copii (sau pentru copiii mei). Mai nou au descoperit că le place și păstârnacul crud. Tăiate în formă de bețișoare, sunt printre preferatele lor. Câteodată îi găsesc chiar și prin supermarketuri tăiați și  ambalați în pahare de plastic, așa că nu-i musai să trec pe acasă ca să le aduc morcovi să mănânce. Morcovii obișnuim să-i mâncăm la final de gustare, pentru că ajută la curățarea dinților și gingiilor. Alte beneficii sunt: conținutul ridicat de beta-caroten (se transformă în ficat în vitamina A), conținutul ridicat de potasiu și fosfor, conținutul ridicat de fibre, care ajută la reglarea tranzitului intestinal, conținutul ridicat de acid folic și vitamina B6.

Nuci, alune, semințe

Alor mei le plac aproape toate tipurile de nuci, migdale, kaju, semințe de tot felul. Au avut o vreme când preferau migdalele, apoi caju, acum preferă fisticul și arahidele. Din fericire, nu au alergii la aceste alimente, așa că le ofer o astfel de gustare aproape zilnic, pentru că au o grămadă de beneficii, cele mai importante legându-se de conținutul ridicat de grăsimi necesare creierului.

Fructele de goji

Tare mă bucur că ai mei apreciază fructele de goji. Din fericire, în supermarketuri există chiar și iaurturi cu fructe de goji, ca o alternativă sănătoasă la iaurturile cu fructe sau tot felul de bombonele… Fructele de goji au o grămadă de beneficii, dar motivul pentru care le includ des în gustarea de după amiază, e faptul că oferă energie copiilor, ca să putem face împreună multe lucruri frumoase până la ora somnului.

Batoane

Despre batoane și cum le fac, am scris aici.

Jeleuri

Le fac copiilor jeleuri cu suc din diferite fructe, sau chiar și cu pulpă. Acum ceva vreme foloseam agar-agar, dar acum am trecut pe gelatină, pentru conținutul ridicat de colagen. Jeleurile din poză sunt făcute cu o jumatate de cana de suc de cătina strecurat bine, miere dupa gust si o lingura de gelatina, încălzite toate puțin în ibric, apoi turnate în forme și date la frigider.   Acum, alt aspect este cum le combin. Încerc întotdeauna să le combin legumele sau fructele cu nucile, cu kefirul, să le echilibrez cumva și să le aranjez frumos în cutiuțele lor ca să fie atractive și vizual. Mai jos și câteva din pozele din care mă inspir (din păcate, nu am fost suficient de insipirată să pozez eu pentru articolul ăsta și acum nu mai am răbdare să-l țin pe tușă două săptămâni, până sunt gata pozele). Surse foto: Pinterest și Shutterstock

 Urmărește-mă pe facebook

Conflictele dintre copiii mei și soluțiile lor pentru a le rezolva
Un mesaj de mulțumire și recunoștință
Share This