Perseverența, laptopul și domnița nepricepută
Fericire, o, tu... Fericirea mea

espressor cafeaNu-s o mare băutoare de cafea. De fapt, și aici sunt ușor în extreme. Au fost vremuri în care beam multă cafea, apoi vremuri când nu beam deloc. Apoi o luam de la capăt. Acum trec printr-o perioadă în care, în mod total excepțional, sunt cât de cât echilibrată.

De fapt, perioada mea de cafea a început din nou după ce a comandat V. de Black Friday un espressor de la Philips. Știu că mi-a zis atunci că l-a luat pentru noi, iar pe mine m-a umflat râsul, pentru că eu nu beam deloc cafea în perioada aia. Aveam și cafetieră cu filtru (și timer ca să te trezești cu cafeaua deja făcută), aveam și aparat din ăla cu capsule. La ce ne mai trebuia hardughia de espressor?

Ei, uite că ne trebuia. Pentru că, după ce am strâmbat din nas la început că nu ne trebuie, am ajuns să îl folosesc mai des decât V. Face espresso și cappucino. Mmmm, un cappucino cu lapte cu vanilie și praf de scorțișoară și nucșoară… Și ne-am dat seama că e mai eficient din punct de vedere al prețului, decât era aparatul cu capsule… care erau destul de foarte scumpe.

Gata introducerea, iubesc Saeco-ul nostru, am terminat oda, acum să trecem la lucruri serioase.

Ce beneficii avem când bem cafea? Hai să vedem.

  1. Este o sursa buna de antioxidanti

    Na, că pe asta nu o știam. Se pare că noi, cu dieta noastră de oameni moderni, ne luăm cea mai mare parte din antioxidanți din cafea. Și nu din alimente. Deci nu din fructe sau legume, ci din cafea.

  2. Conține minerale

    Cafeaua nu e doar o băutură goală cu cafeină. Cafeaua conține magneziu, potasiu, fosfor, calciu.

  3. Ne creste nivelul de energie si concentrare

    Se pare că atunci când bem cafea, cafeina blochează un neurotransmițător inhibitor. Drept urmare, avem mai multă energie, claritate și chef de viață.

  4. Protejeaza impotriva diabetului

    Am citit mai multe studii care ajung la aceeași concluzie. Că un număr crescut de cafele pe zi (până la 6 cafele) scad considerabil riscul de a face diabet de tip 2. Aș face bine să beau.

  5. Ne pazeste si de Parkinson

    La fel ca în cazul diabetului, cei care consumă cafeină au șanse mai mici să facă Parkinson. Și nu doar atât, dar înțeleg că băutul cafelei îi poate ajuta pe cei care suferă deja de această boală să-și controleze mișcările.

  6. Protejeaza ficatul

    … și pe noi de ciroză, mai ales în cazul celor ce consumă cantități mai mari de alcool. Deci, dregem cocktailul de azi noapte cu o cafea tare de dimineață. Împușcăm doi iepuri dintr-un foc.

  7. Ajuta la slabire

    Crescând ritmul metabolic cu până la 12%, cafeaua ajută la arderea grăsimilor, implicit la slăbire. Desigur, discutăm aici despre cafeaua simplă, nu despre Butterscotch Brulee Latte, cu extra sirop de caramel și mai știu eu ce.

  8. Ne mai protejeaza si de depresie

    Din nou, studiile au arătat că în rândul persoanelor consumatoare de cafea, riscul de depresie este mult mai scăzut.

Așa că vă invit la o cafea virtuală. Voi cum o beți?

Perseverența, laptopul și domnița nepricepută
Fericire, o, tu... Fericirea mea