Copiii sunt frumosi oricum
Nu ma iubesc cu Filip pe ascuns

11638107_723396031126617_2010464384_nSăptămâna trecută am făcut pe dracu în patru și am plecat într-un mini-concediu de vreo patru zile. Am plecat de acasă cu mașina și copiii adormiți pe la 5 jumătate dimineața și ne-am mai oprit în Tulcea. Acolo am parcat mașina, ne-am luat catrafusele și ne-am urcat în vaporașul care ne-a dus la Maliuc.
La Maliuc ne cazaserăm la Nada Apelor. Arăta binișor în pozele de pe net și, ca să fiu foarte sinceră, eram atât de disperată să plec din București că nici măcar nu mă mai interesa unde mergem.

În fine. Am coborât de pe vapor cu cățel, cu purcel și ne-au întâmpinat o doamnă și soțul ei. Am pus bagajele în mașină și am plecat spre Nada Apelor.

Am găsit acolo un spațiu imens, înconjurat de canale, multă verdeață, copaci, stuf, arbuști. Natură ușor sălbatică. Mi-a plăcut mult. Am văzut apoi cu coada ochiului spațiul de joacă din centrul complexului, care era mare și frumos, spațiile verzi întinse cu gazon tuns, copacii înalți care făceau umbră, băncuțele pe malul canalului, terasa restaurantului. Foarte frumos arăta. Ulterior am găsit și piscina mare, piscina mică pentru copii și jacuzzi. Eu nu le-am folosit pentru că încă nu am acordul medicului să înot, dar fetele (am plecat împreună cu niște prieteni și fetița lor) s-au distrat și le-a plăcut.

Dar apoi am intrat în camere. Noi ne închiriaserăm două, ca să putem gestiona cât mai bine somnurile copiilor. Așa că o așa zisă viluță doar pentru noi. Viluță cu pereții construiți dintr-un singur strat de osb, de am crezut că au intrat vecinii peste mine la un moment dat. Deci, un paralelipiped din osb vopsit in alb, cu acoperiș de tablă ruginie vălurită, împărțit într-un hol mărișor baricadat cu plase de țânțari, dotat cu frigider, televizor și două mese de lemn, fiecare cu câte două bănci de lemn, din care se intra în cele două camere mobilate decent și cu televizor. Din fiecare cameră se intra în câte o baie. Ferestre cu cadrul de lemn, care se închideau greu. Din câte am văzut, așa erau toate camerele de la Nada Apelor.

Camerele noastre murdărele. Murdărele rău adică. Pânze de păianjen la toate colțurile, baia murdărică și ea, cu un morman de furnici moarte în spatele wc-ului. Cu toate astea, când am tras de pat să-l mutăm la perete, dedesubt nu era mai murdar decât în rest.

Așternuturile ok, prosoapele albe și curate. În fiecare baie am găsit câte un mop și o găleată, ceea ce m-a nedumerit puțin. Am înțeles ulterior ce căutau acolo. În toate cele 4 zile cât am stat acolo nu a intrat nimeni să dea cu un aspirator și cu un mop.

Mâncarea a fost rezonabilă. Desigur, pește la toate mesele. Eu nu sunt mare fan, dar m-am descurcat. Micul dejun – bufet. Foarte ok, nu am dus lipsă de nimic în afară de fructe. Era și singura masă fără pește. Apoi la prânz ciorbă/supă de pește și felul doi tot cu pește. Seara pește cu mămăliguță în general și desert făcut acolo. Porțiile rezonabile, dar nu neapărat să te saturi dacă ești foarte înfometat. Fructe deloc. Nici salate.

În schimb militărie mare. Prietena mea a întârziat jumătate de oră la prânz și nu i-au mai dat mâncarea. Ok, nu ar fi trebuit să întârzie, dar porția era oricum făcută… Puteau fi mai flexibili, pentru că eram în concediu, nu în armată. Deci, o atitudine de stres permanent când venea vremea de masă.

Dar, când le-am cerut chestii pentru copii (smântână și brânză pentru mămăligă, sau unt pentru amestecat cu cartofii) au fost extrem de amabile doamnele și ne-au dat. Și, de fapt, în general erau amabile, doar și milităroase.

Pe lângă cele 3 mese zilnice am mai avut la discreție apă la dozator, cafea și ceai.

Tot inclus în preț a fost și o excursie de 3 ore pe canale cu o șalupă (dacă vă duceți, să întrebați de permisul de acces care înțeleg că ar costa 5 lei, dar de care nouă nu ne-a zis nimeni și am fi putut lejer să ne luăm amendă, dacă domnii care ne-au oprit să ne întrebe de sănătate ar fi fost mai morocănoși), acces la bărci și hidrobiciclete pe canalele din jurul complexului Nada Apelor.

La final, când am plătit sejurul, vreau să cred că a fost o greșeală faptul că era să plătesc 50 de lei mai mult din, vreau să cred, neatenția sinceră a doamnei de acolo.

Apoi, când să plecăm înapoi la Tulcea, am aflat că din cauza unei barje întreg traficul fusese blocat, la 9 jumătate când trebuia să plecăm din Maliuc, vaporul care urma să ne ducă înapoi nici nu plecase din Sulina… Dar domnul de la Nada Apelor a găsit imediat o soluție pentru noi și am ajuns rapid (și nu mult mai scump decât cu vaporul) cu o șalupă. Mi-a plăcut mult că s-a mișcat în doi timpi și trei mișcări și ne-a ajutat.

Per total concediul a fost reușit. Spațiile largi și foarte îngrijite unde copiii s-au putut desfășura au fost minunate. Mâncarea ok. Oamenii amabili în general. Și cu noi și cu copiii. Exceptând vremea meselor chiar ne-am simțit în largul nostru cu ei.
Dar dacă ar fi fost o vreme mai urâtă care ne-ar fi ținut legați de cameră, cred că ne-am fi dat cu capul de pereții ăia subțiri.

Concluzie: nu aș mai merge și a doua oară la Nada Apelor, dar cu părere de rău pentru spațiile verzi foarte bine gândite și îngrijite.

12007184_723396034459950_1768695552_n 12000111_723396024459951_1553543247_n 11998586_723396021126618_1594973070_n 11998266_723396027793284_555534017_n 11997917_723396011126619_1963860814_n 11997051_723396007793286_2002851387_n 11997065_723396017793285_208756564_n 11992401_723396014459952_1822497207_n