Mi-am cumpărat primul telefon mobil în clasa a noua. Un Nokia 5110 cu cartela Connex Kamarad. Nu aveam primele 2 secunde netaxabile, în schimb aveam un cent pe minut în weekend. Cu 5 kamarazi, parcă. Nici nu aveam atâția prieteni cu telefon mobil pe vremea aia.
Telefonul l-am luat din bani strânși la ciorap pentru zile mai negre. Dădeam meditații, făceam tot felul de comisioane, mai câștigam câte un bănuț pe care îl foloseam cum credeam eu de cuviință. Și, de obicei, nu-l foloseam, puneam tot ”bine”.
Am trecut apoi de la cartela prepaid la abonament. Apoi la alt abonament, mai scump. Apoi la altul. Și mai scump. Aproape 15 ani mai târziu eram la același provider de telefonie mobilă, cu două abonamente de telefonie destul de scumpuțe și unul de internet mobil cu stick cu tot. Factură destul de consistentă, zic eu, lună de lună.
Acum doi ani, mă trezesc într-o zi că nu mai am net pe telefon. Sap ce sap și îmi dau seama că îmi expirase abonamentul și se dezactivase opțiunea de internet. Nu mă sunase nimeni să mă întrebe de sănătate, nici dacă vreau să prelungesc. Am sunat eu la ei și mi-am făcut un abonament nou, pe încă doi ani. Nimic preferențial, pur și simplu unul din listă care mi-a făcut mie cu ochiul.
Între timp, au mai trecut doi ani. Urma să expire din nou abonamentul. Iar nu m-a sunat nimeni, până în ziua în care le-a apărut în sistem cererea de portare la alt provider. Atunci m-a contactat o domnișoară care m-a întrebat dacă vreau să mă mut în altă parte și ceva de genul:
”O să vă spun și eu ce vă putem oferi în caz că vă răzgândiți. Abonamentul xyz la tariful Ț plus TVA”
Desigur, că m-a bucurat că nu m-a frecat la cap să rămân, căci eu chiar voiam să mă mut. Dar parcă prea sec mi-a servit-o. Pe vremuri mă sunau cu 2 luni înainte de expirarea abonamentului ca să-mi spună ofertele și dacă dădeam cumva de înțeles că parcă nu mi-ar conveni și aș pleca, mă sunau de 3 ori pe zi (vorba vine) până mă hotăram să rămân.
Acum nimic. Nada. Nu-mi simte nimeni lipsa, se pare…
La fel lll patit la Cosmote(telekom). Sunt clienta lor de multi ani pe abonament, cu facturi,vorba ta,consistente. Pe mine m-a sunat un baiat flegmatic de la relatii cu clientii sa imi ofere o varianta ‘pentru clienti fideli’ mult mai slaba decit ce au la cartelele prepaid. Am convenit sa ma sune a doua zi sa ii dau raspunsul…si a doua zi am primit mesaj automat ca s-a sistat abonamentul. E ca intr-o relatie in care ,la final, credeai ca celuilalt ii pasa mai mult :))..macar asa…putina gelozie pt selfesteemul nostru
..ca suntem femei
cum adică, dacă e perioada contractuala, la finalul îți suspenda drepturile? Nu se prelungește automat? Nu mi s-a întâmplat niciodată asta. Ce-i drept, nu sunt la vdf; am fost o perioada pe cel de serviciu, dar s-au portat si acolo. Acum am doua la același provider.
Cel personal il am din facultate si direct pe abonament, primit cadou de la mama, ca terminasem sesiunea cu 10. Mai ceva ca domnu’ Goe! :))
extraoptiunea de internet era separat de abonament. doar aia expirase. abonamentul mergea in continuare