Despre Junior
Momentul meu

Fie-mea e ca toti copiii. Sau ma rog, ca aproape toti copiii. Adora apa. In cada, in chiuveta, la robinet, in pahar, indiferent unde, apa sa fie. Si, de fapt, nu-i musai sa fie apa. Poate fi orice alt lichid, lapte, supa, suc de portocale, s-ar juca indiscriminatoriu cu toate. Si nu-i rau, e buna apa caci te hidrateaza si te spala, ba te mai si invata una alta, dar cand eu ii pun o cana de lapte si ea o bea jumatate, apoi varsa pe parchet sa vada ce se intampla, mie asta nu-mi mai place. Si cand asta se intampla o data, de doua ori, de noua ori, de o suta de ori, e ok. Cand se intampla o data, de doua ori, de noua ori, de o suta de ori pe zi, nu mai e ok. Tot zenul meu se duce pe apa sambetei cand o vad cum toarna repede, sa n-o prind, sucul de portocale pe parchet, apoi se tavaleste in el si fuge. Deci nu, asta nu.

Asa ca, mai copile, vrei joaca cu apa? Na, ca-ti dau eu joaca cu apa pana nu mai poti. Drept urmare, am instaurat activitatile „educationale” cu apa, pe care sa le faca pana invata ce are de invatat si-i piere entuziasmul. Daca tot e sa varsam apa, macar s-o facem in cadru organizat, sa nu mai simta ma-sa ca-i vine sa fuga in lume cum ii da un pahar cu ceva in mana.

Booooon… si ii pun zilnic la dispozitie (de mai multe ori pe zi, de cate ori vrea ea), urmatoarele (pe langa baile in cada, iesirile la piscina cat se mai poate, dusurile, saritul in balti cand sunt balti):


1. Activitate de transfer cu apa dintr-un recipient in altul

Adica pe o tava primeste doua canite, doua pahare, un ibric si o canita, orice alte doua recipiente mici, potrivite pentru mana ei, dintre care unul din recipiente e plin cu apa. Scopul e sa toarne apa dintr-un recipient in altul pana se plictiseste. Tot pe tava primeste si un prosopel cu care sa curete eventualele (adica permanentele :)) accidente. Si da, curata singura cand ii curge apa pe langa pahar in tava. Evident ca ajunge apa si pe ea, si pe jos, si pe masa, dar e ceva la care ma astept, deci nu-mi creste tensiunea. Plus ca e apa, nu lapte, nu suc, nu smoothie.
O ajuta mult la coordonare in general. Si la atentie. Si ii antreneaza rabdarea. Si o invata sa curete singura dupa ea.

2014-09-01 12.57.25

2. Activitate de transfer cu apa cu buretele

Pe aceeasi tava primeste doua castronele si un burete. Unul din castronele e plin cu apa si ea trebuie sa mute apa in cel gol cu ajutorul buretelui. Tot pe tava primeste acelasi prosopel cu care sa curete dupa ea.
La fel, o ajuta la coordonare, atentie si ii antreneaza rabdarea.

3. Activitate rece-cald

Tot pe tava primeste doua recipiente, ambele pline cu apa. Intr-unul dintre ele e apa rece, in celalalt apa calda. O distreaza mult, se mira mereu cand observa ca unul e rece si altul e cald, muta mainile dintr-unul in altul, casca si mai tare ochii, pentru ca senzatiile se intensifica. Stie deja ca daca toarna apa rece peste apa fierbinte, se raceste. Apoi sterge cu prosopelul ce curge pe langa.

2014-09-01 12.57.54

4. Spalatul vaselor

Ce murdareste, spala singura. Cu buretele si putin detergent, apoi clateste (aproape) bine, pana cand (aproape) ca nu se mai vede spuma de la detergent. Inchide apa, le pune pe margine la uscat, apoi sterge cu prosopelul (o parte din) apa care i-a curs pe langa.
(n-am poza, asa ca pun una de la activitatea cu buretele 😀 )

2014-09-01 09.36.36
Planuiesc si ceva activitati de transfer cu pipeta (dar nu am gasit ceva sa fie totusi putin mai mare decat o pipeta normala), cu polonicul, cu lingura, cu carafa, etc.

Voi va jucati cu apa? Cum?

 

Despre Junior
Momentul meu